Larangan untuk Siti Nurhaliza Saat Hamil

Bintang pop Malaysia, Dato' Siti Nurhaliza.
Sumber :
  • VIVAnews/Ahmad Rizaluddin

VIVA – Penyanyi senior Hetty Koes Endang baru saja menjenguk bintang pop Malaysia, Siti Nurhaliza. Hetty berbagi cerita mengenai keadaan terkini pelantun Bukan Cinta Biasa tersebut. Sang suami, Datuk Seri Khalid, menjaga sungguh-sungguh Siti, yang tengah mengandung.

Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Ke-2 di Usia 42 Tahun

Hetty yang berkunjung ke rumah, disambut hangat Siti. Diva asal Malaysia itu rela turun langsung ke dapur untuk memberi sajian kepada Hetty.

"Kemarin tidak sempat banyak cerita, kita pelukan. 'Siti, Ibu enggak bisa lama, kenapa sih repot-repot masak?' 'Tidak ibu, saya senang sekali, saya sudah lama loh tidak turun,’" kata Hetty saat diwawancara di kawasan Gandaria.

Glenn Fredly Meninggal, Siti Nurhaliza: Macam Mimpi

Menurut cerita Hetty, Siti tak keluar dari kamarnya selama tiga bulan. Ia dilayani penuh, mengingat usia awal kehamilannya saat itu membuat janin masih rentan.

"Selama tiga bulan dia (Siti) enggak turun dari kamarnya. Dia betul-betul dijaga oleh datuknya. Tiga bulan tidak turun, dilayanin ke atas," ujar Hetty.

Siti Nurhaliza, Perjuangan 11 Tahun Dapatkan Anak

Hetty merasa mendapat perlakuan spesial, mengingat suami Siti pun telah lama tak melihat istrinya memasak. Dengan kedatangan Hetty, Siti kembali menghidangkan masakan.

"Pas turun 4 bulan, kemarin itulah pas Bunda datang, baru dia masak khusus Buat bunda. Terima kasih Siti sudah dimasakin, enak," kata Hetty. (ren)

Lesti Kejora

Saat Lesti Kejora Dipertemukan dengan Sang Idola

Lesti Kejora dipertemukan dengan salah satu idolanya, Siti Nurhaliza. Dalam kesempatan itu, sang diva dari Malaysia mendoakannya.

img_title
VIVA.co.id
5 September 2021